Pozycjonowanie sklepów i stron internetowych – jakie obejmuje praktyki?

Poświęciłeś dużo czasu, pieniędzy i wysiłku na budowę swojego sklepu internetowego. Jednak jeśli nie zoptymalizujesz sposobu, w jaki Twoja witryna jest pozycjonowana w wynikach wyszukiwania Google, nigdy nie osiągniesz celu, jakim jest zwiększenie ruchu.

Na czym polega pozycjonowanie sklepów? Podstawowe praktyki

Pozycjonowanie sklepów ma na celu zapewnienie, że osiągasz wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google dla terminów, które są istotne dla Twojego produktu lub usługi. Podstawowa jest optymalizacja on-site, polegająca na ulepszeniu jakości witryny, tak aby zdała ona egzamin z trafności dla konkretnych słów kluczowych. Musisz zadbać o treści, które pomagają wyszukiwarce zrozumieć, jakie zakupy można zrobić w danym sklepie. Prace te obejmują więc dodanie opisów produktów, a także kategorii.

Kolejnym krokiem jest zadbanie o to, aby witryna sklepowa zyskała dobrą reputację w oczach wyszukiwarki. Podstawowym sposobem na to jest skontaktowanie się z innymi markami w branży i zamieszczenie artykułu na ich stronach z linkiem kierującym do sklepu. Kluczowe jest to, aby obserwować swoją pozycję na wybrane w procesie researchu słów kluczowych. Jeśli pozycja się nie zmienia lub spada – należy zmienić strategię aż doprowadzi ona do pożądanego skutku.

Pozycjonowanie stron internetowych można zacząć w 15 minut od założenia strony

Pozycjonowanie stron internetowych powinno zakładać kilka rzeczy. Przede wszystkim witryna powinna być dobrze skonstruowana: posiadać przejrzystą nawigację, odpowiednią ilość tekstu, a także obejmować określone słowa kluczowe. Najłatwiej zacząć wybierając CMS taki jak WordPress i instalując na niej wtyczkę, która pozwoli na uzupełnienie opisów meta, tytułów, a także wskaże, co jeszcze można poprawić w treści. W rzeczywistości pierwszą podstronę można zoptymalizować w kilka minut

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych musi uwzględniać jeszcze odpowiednią prezentację produktów. Strona musi sprawiać wrażenie profesjonalnej, a także odpowiadać na intencje użytkownika, aby ci z niej nie wychodzili – jeśli wyjdą i wrócą na stronę wyników wyszukiwania – będzie to sygnał, że nie zostały spełnione oczekiwania, w wyniku czego witryna z czasem spadnie w wynikach.

Więcej informacji na sxo blog